هیئت محبین الرضا (علیه السلام)

 حضرت رسول الله صلی الله علیه و آلهی وصلم: متوجه باشید هر کس بر محبت آل محمد بمیرد آمرزیده است توجه کنید هر کس بر محبت آل محمد بمیرد ملک الموت باو بشارت بهشت میدهد هر کس بر محبت آل محمد بمیرد دربی از قبرش به بهشت گشوده می شود توجه کنید هر کس بر محبت آل محمد بمیرد خداوند قبر او را را جایگاه زیارت ملائکه رحمت قرار میدهد هر کسبر محبت آل محمد بمیرد بر راه و روش پیامبر و جماعت مونین مرده هر کس با کینه آل محمد بمیرد روز قیامت که می آید بر پیشانی او نوشته است مایوس از رحمت خداست هر کس بر بغض آل محمد بمیرد کافر از دنیا رفته و هر کس بر بغض آل محمد بمیرد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.

بحار ج23ص233


پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله: اولین کسی که داخل بهشت می شود فاطمه است.

 بحار ج43 ص44


پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله: اما دخترم فاطمه پس او سرور زنان جهان هستی و گذشتگان و آیندگان است.

تفسیر نور ج 1 ص 338


پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله: هر کس فاطمه را راضی نموده مرا راضی نموده و هر کس فاطمه را خشمگین کند مرا خشمگین کرده است.

احقاق المور ج 10 ص 217


امام باقر علیه السلام : فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله پنج سال بعد از نبوت رسیدن پیامبراکرم متولد شدن و هجده ساله بود که به شهادت رسیدن.

اصول کافی ج 1  ص 457


امام صادق علیه السلام : آیا می دانی معنی و مفهوم فاطمه چیست؟گفتم آقای من شما مرا آگاه کنید. حضرت فرمودند: یعنی که از بدی ها دور شده است

بحار الانوار ج 43 ص 10


امام باقرعلیه السلام : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هر گاه می خواستن به سفر بروند با هر کس از اهل بیت خود می خواستند خداحافظی کنند خداحافظی می کردند،سپس آخرین کسی که از او خداحافظی می کردند فاطمه سلام الله علیها بود پس سفرشان را از خانه فاطمه آغاز می کردند وزمانی که از سفر باز می گشتند اول به خانه ی  فاطمه می رفتند.

بحار الانوار ج 43 ص 83


پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله:  همانا فاطمه سرور زنان عالم است.

بحار الانوار ج 25 ص 360


پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله خطاب به حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: ای فاطمه همانا خداوند با خشم تو خشمگین و با رضایت و خشنودی تو خشنود می شود.

بحار الانوار ج 43 ص 19


پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله: همانا فاطمه پاره ی تن من است و او روشنایی چشمانم و میوه قلب من است آنجه او را خوشحال کند مرا خوشحال می کند.

 بحار ج43ص 24


پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله: فاطمه شاخه ای از من است هر آنچه او را غمگین سازد مرا غمگین می کندو هر آنچه او را خوشحال سازد مرا خوشحال می کند

المناقب ج 3 ص 332


حضرت پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله  فرمودند: ای سلمان هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من خواهد بود و هر کس او را دشمن بدارد پس او را در آتش است

بحار الانوار ج 27 ص 116


حضرت پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله  فرمودند:ای سلمان محبت فاطمه و دوست داشتن او در موقف و جایگاه از مواقف قیامت سودمند است آسان ترین این مواقف مرگ و قبر و میزان و محشر و پل صراط و موقف محاسبه اعمال است.

بحار الانوار ج 27 ص 116


حضرت پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله  فرمودند: همانا فاطمه در روز قیامت برای کسانی که محب و دوست دار او و فرزندانش باشند شفاعت و خداوند شفاعت او را  مورد این افراد می پذیرد و آنها را با شفاعت او وارد بهشت می کند.

القطره ج 2 ص 189


 امام کاظم علیه السلام فرمودند: همانا فاطمه سلام الله علیها زنی بسیار راستگو بود که به شهادت رسید.

اصول کافی, ج1 ص 458


 امام حسین علیه السلام فرمودند: چون فاطمه سلام الله علیها وفات کرد امیرالمونیین علیه السلام او را پنهانی به خاک سپرد و محل دفن او را نا پدید کرد.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.